29. Mai 2010
Allgemein
links for 2010-05-28
- Recently Dr. Wesch spoke at the University of Manitoba where he explained the the basis of this video in a talk entitled, "Michael Wesch and the Future of Education." I found it fascinating! He describes how he so naturally incorporates emerging technologies into his courses from the smallest seminar type class to the largest lecture theatre filled class.
- a short video summarizing some of the most important characteristics of students today – how they learn, what they need to learn, their goals, hopes, dreams, what their lives will be like, and what kinds of changes they will experience in their lifetime. Created by Michael Wesch in collaboration with 200 students at Kansas State University.
- Der Klassiker…
- Mozilla is working to incorporate Google's newly released VP8 video technology as part of the specification for Web video. "That's our hope," said Mozilla Chief Executive John Lilly when asked if VP8 could be built into the World Wide Web Consortium (W3C) specification for Web-based video. "We'd love for VP8 to be specified in the HTML5 standard. Once it's in the spec, it can really get better traction from other players."
- The former head of MIT's Media Lab said the next OLPC device, the XO-3, would be a 9-inch tablet made by Marvell and running Google's Android OS.
- Netflix expects its DVD-by-mail business to peak in 2013, at which point it believes its Watch Instantly streaming service will be driving its growth. That’s the gist of a slideshow posted on the company’s jobs site that details its plans to transform itself into the leading streaming subscription service for TV shows and movies.
- The search giant is hiring Wall Street vets to manage a $26.5 billion pile of cash
- Das Landgericht Berlin hat in einer aktuellen Entscheidung (Az. 27 O 190/10) festgestellt, dass ein Seitenbetreiber auch für die Inhalte verantwortlich gemacht werden kann, die er per RSS-Feed automatisiert in die eigene Webseite integriert.
- Wer Inhalte im Internet anbietet, muss nach dem aktuellen Entwurf des Jugendmedienschutz-Staatsvertrags prüfen, ob die für Kinder Entwicklungs- oder gar Erziehungsbeeinträchtigend sind. Wenn ja, muss er eine von drei Maßnahmen ergreifen: Die Inhalte nur Nachts zeigen, das Alter der Nutzer überprüfen oder die Inhalte kennzeichnen. In der Praxis läuft das meist auf eine Kennzeichnung hinaus. Aber wer kann Inhalte schon korrekt einstufen? Wir nennen Euch eine Webseite, und Ihr könnt diese eine Seite in den betreffenden Altersstufen bewerten. Wie schätzt Ihr ein, muss diese Seite bewerte werden?
- Der Bericht von Hendrik Wieduwilt bei Telemedicus, nach dem die schwarz-gelbe Reagierungskoalition in Schleswig-Holstein Internetsperren für Glücksspielseiten etablieren will, schlägt im Netz die ein oder andere Welle.